Honda Passport Forum banner
Status
Not open for further replies.
21 - 40 of 48 Posts
Het is niet alleen uw geld, maar het leven van uw gezin dat afhangt van die salvage-titel. Geen verstandige beslissing IMHO...en de wederverkoopwaarde zal niet geweldig zijn met die titel, plus u kunt het later moeilijker vinden om te verkopen. De foto's zijn fantastisch, maar u kunt overwegen om het te laten liggen, tenzij u ongevallenrapporten kunt krijgen om de mate van de schade te verifiëren, wat is vervangen/gerepareerd, of fabrieks onderdelen zijn gebruikt en wie de reparaties heeft uitgevoerd.

Loop hier niet van weg, maar ren weg. Titels met schadeherstel verminderen de waarde van het voertuig over het algemeen met minstens de helft en meestal veel meer. De wederverkoopwaarde zal later vrijwel niets zijn. De gevraagde prijs is belachelijk hoog. Het is het oude "glimmende" principe in actie.

Je zegt niet waarom het voertuig een schadeherstel-titel heeft. Was het te wijten aan een ongeluk? Is het, gezien de grote hoeveelheid overstromingen die CA een paar maanden geleden heeft meegemaakt, een schadeherstel door waterschade? Voor een schadeherstel uit 2022 moest er aanzienlijke schade zijn om te rechtvaardigen dat het voertuig total loss werd verklaard. Bij schadeherstel door waterschade is het gewoon nooit goed, je hebt te maken met toekomstige roestproblemen en elektrische problemen. Het is veel te duur om het voertuig te ontdoen van alle elektrische bedrading, kabelbomen, armaturen enz., dus de schadeherstel is een goede uitdroging, gevolgd door een goede schoonmaak.

Hoe dan ook, je staat op het punt om het probleem van iemand anders te kopen.

Bovendien is Craigslist geen veilige plek om een voertuig te zoeken of te kopen. Ofwel je doet een voorschot en ze komen nooit opdagen met de auto, ofwel je komt met contant geld opdagen en ze nemen je contant geld af.

Ik heb 3 motorfietsen met salvage-titels gekocht. De regel voor aankoop is om de reële marktwaarde van dezelfde motorfiets met een schone titel te vinden en dan 50% eraf te halen - dat is de prijs voor een motorfiets met salvage-titel. Weet ook dat een voertuig met salvage-titel meestal niet door een dealer wordt aangeraakt. Koop het voertuig ten slotte alleen als het uw bedoeling is om ermee te rijden totdat de wielen eraf vallen. OPMERKING: De prijs die u bekijkt, is VEEL te hoog. LOOP WEG !!

Op Craigslist staat een grijze 2022 Honda Passport met 21311 mijl. Hij heeft een salvage title en kost 31900$. Ik overweeg hem te kopen, maar ik heb wat advies van jullie nodig. Wat weten jullie over salvage titles? Zijn ze goed of slecht? Hebben jullie ooit een auto met een salvage title gehad? Hoe was jullie ervaring? Vertel me alsjeblieft wat jullie weten en geef me hierover advies. Bedankt voor jullie steun.
Ik ben het volledig eens met alles wat iedereen hierboven heeft gezegd, het kopen van een voertuig met een salvage title is een gevaarlijke onderneming.
.
.
.
Maar het voertuig waarin je geïnteresseerd bent, is het enige geval waarin ik een koper zou adviseren om door te gaan... met veel voorzichtigheid. De reden dat ik dat zei, is omdat de reden dat deze Passport is afgeschreven, hagelschade is. Ik heb de recente geschiedenis ervan opgevraagd en de enige duidelijke schade is putjes op de carrosserie en een kapotte voorruit (en misschien een zonnedak) dankzij hagelstenen. Zie bijgevoegde foto's voor reparatie.

Nu moet je op een paar dingen letten als je nog steeds geïnteresseerd bent in de auto.

1. Dit voertuig is zeker opnieuw gespoten en van de foto's die je hebt bijgevoegd, ben ik er niet van overtuigd dat de carrosseriebedrijf de Sonic Gray Pearl goed heeft gekregen.

2. De meeste mensen die zich bezighouden met het restaureren en verkopen van auto's met een salvage title, doen dit om maximale winst te maken en velen zijn niet bijzonder ethisch, dus er kunnen verschillende dingen zijn waarop ze hebben bezuinigd bij het repareren van deze auto. Een voorbeeld is de vervanging van de voorruit (en misschien het zonnedak), als dit niet door een topbedrijf wordt gedaan, krijg je lekkages. Rijhulpmiddelen moeten ook worden gekalibreerd na het vervangen van de voorruit. Weet je zeker of dit allemaal is gedaan? De staat waarin de mensen die deze Passport te koop aanbieden, delen van het interieur van de auto hebben achtergelaten, geeft me enige bezorgdheid dat ze misschien alleen het allernoodzakelijkste hebben gedaan, je hebt de foto niet geplaatst, maar modder van de sloop ligt nog steeds overal op de laadvloer en de laadruimte op de foto op hun website. Wie spuit een auto maar maakt het interieur niet schoon?

3. Ik heb mensen een volledig gerestaureerd salvage-voertuig zien kopen dat slechts kleine schade leek te hebben voordat het werd gerestaureerd, om er vervolgens achter te komen dat ze een paar maanden na aankoop een nieuwe versnellingsbak nodig hadden. En dat kwam omdat de sloop en de eerste kopers de richtlijnen van de fabrikant voor het slepen van het voertuig terwijl het geen stroom had, niet hadden opgevolgd, ze sleepten het rond en kauwden de versnellingsbakken op. Laat je dus niet misleiden door de glimmende nieuwe lak, je hebt een Honda-monteur nodig om een uitgebreide inspectie van het voertuig uit te voeren voordat je erin springt.

4. Ten slotte is $31.900 te veel om te betalen met alle risico's van dien.

Image

Image

Tenzij je de onbekenden kent door de oorspronkelijke eigenaar te zijn, is de rest naar mijn mening horen zeggen. Geld is één ding. Veiligheid is iets anders. Zou je iemand van wie je houdt hiermee laten rijden? Ik zou het niet eens doen als het gratis was. Er zijn genoeg gebruikte 20's en 21's te koop voor dat prijsniveau en naar mijn mening zijn er nog steeds onbekenden met gebruikt.

Sommige verzekeringsmaatschappijen verzekeren geen bergingsvoertuigen en sommige staten staan niet toe dat ze worden geregistreerd. Zelfs als de prijs uitstekend was (deze is veel te hoog), en hij alleen total loss werd verklaard vanwege hagelschade maar verder mechanisch in orde was, lijkt het teveel gedoe om de moeite waard te zijn. Ik zou elders kijken.

Oké, na wat onderzoek zou ik die prijs nog steeds niet voor het voertuig betalen, maar ik heb de verkoop van het total loss verklaarde voertuig ontdekt. Het voertuig was total loss verklaard vanwege hagelschade.

Met dat in gedachten geeft de verkoop niet aan of er waterinfiltratie was als gevolg van kapotte ramen. Hagelschade is beter dan total loss door een ongeluk of waterschade, maar je kijkt nog steeds naar een bergingsreconstructie, die verschillende problemen met zich meebrengt, afhankelijk van waar deze terechtkomt.

Save
Alle hierboven genoemde redenen plus... ALLE garanties zijn ongeldig! Dat betekent dat er geen garantieverlengingen of TSB's gratis of van toepassing zijn. Alleen veiligheidsterugroepacties die door NHTSA verplicht zijn, zijn van toepassing. Anders bent u op uzelf aangewezen.

Save
Koop een nieuwe of een gebruikte zonder de bagage die deze met zich meedraagt. Mijn 2 cent.

Goed voor je. Het zal uiteindelijk verkopen en de trotse nieuwe eigenaar zal zich geweldig voelen om op een dag wakker te worden en te ontdekken dat hij erin geluisd is en duizenden dollars is kwijtgeraakt. Zijn enige keuze is om het te houden totdat de wielen eraf vallen. Doe altijd je huiswerk als je een A+ wilt.

Controleer Carfax, er zijn vergelijkbare voertuigen zonder een salvage title, en voor minder geld. Misschien wilt u overwegen er een in een andere staat te vinden. Ik heb er een paar in Florida gevonden voor minder dan $30.000 met dezelfde of minder kilometers.

Op craigslist staat een grijze 2022 Honda Passport met 21311 mijl. Hij heeft een salvage title en kost 31900$. Ik overweeg hem te kopen, maar ik heb wat advies van jullie nodig. Wat weten jullie over salvage titles? Zijn ze goed of slecht? Hebben jullie ooit een auto met een salvage title gehad? Hoe was jullie ervaring? Vertel me alsjeblieft wat je weet en geef me hierover een aanbeveling. Bedankt voor jullie steun.

WOW, hiermee heb ik mezelf gered... meer in mijn commentaar hieronder. Heb een rapport gedraaid en hier veel geld bespaard.
Vehicle History Report voor VIN: 5FNYF8H00NB010542

View attachment 19037

View attachment 19038
View attachment 19039
Nummer 1. Ken de specifieke schade en reparatie.
2. Voor $31500 krijg je hoogstwaarschijnlijk geen WA- of cascodekking.
3. Afhankelijk van de staat kunnen Salvage titles mogelijk worden omgezet.
Wat mij betreft, een zeer speciale mustang total loss. Zou hem een salvage title hebben gegeven, omdat ik de schade ken en het werk zelf zou doen. Verzekeringsmaatschappij wilde te veel voor terugkoop.

Google de VIN en je kunt waarschijnlijk achterhalen of het een auto is die onder water heeft gestaan, is beschadigd of gestolen is. Als het beschadigd is, vind je waarschijnlijk foto's van de auto op een veiling. Blijf absoluut uit de buurt van auto's die onder water hebben gestaan. De prijs die ze vragen is veel te hoog voor een voertuig met een salvage-titel.

21 - 40 of 48 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.