Honda Passport Forum banner
Status
Not open for further replies.
41 - 60 of 90 Posts
Discussion starter · #41 ·
Zwykle kupuję skrzynię, spuszczam i napełniam 3 razy i jeżdżę około 5 mil pomiędzy tymi zmianami.
FYI, to będzie kosztowna wymiana płynu przy 3,5 kwarty na zmianę, przy około 30 USD za kwartę za płyn.
 
Jestem trochę zirytowany, że Honda nie podała całkowitej pojemności w instrukcji, tylko pojemność "wymiany". Moje inne instrukcje Hondy mają obie.

Szukanie całkowitej pojemności to loteria. Jeszcze nie udało mi się jej znaleźć. Znalazłem inne aplikacje ZF9-48 z całkowitą pojemnością ponad 6 QT, co wydaje się rozsądną liczbą. W normalnym spuszczaniu i napełnianiu w systemie będzie sporo niewymienionego płynu.

Liquid Platinum ATF3.1 Hondy to płyn o szalonej cenie. Spojrzałem na moje ostatnie opakowanie ATF-DW i kosztowało 65 $ (95 $ z wysyłką) za 12qt. Trochę ponad jedną trzecią ceny, jaką zapłaciłem za kwartę od Bernardi (25,76 $ / qt) przed wysyłką!
 
Tak, dlatego uznałem, że BARDZO ważne jest przeprowadzenie 3 wymian oleju, aby WYDOSTAĆ CAŁY olej, ale najwyraźniej ta rada nie została dobrze przyjęta.

Wiem tylko, że nie zmienię sposobu, w jaki robię wymiany oleju w skrzyni biegów.

Zrobienie tego 3 razy to JEDYNY sposób, aby wydostać CAŁY stary płyn z całego układu i tak, TO JEST SYSTEM!

Konwerter momentu obrotowego z łatwością mieści 1 kwartę.
 
Czy samodzielna wymiana płynu w skrzyni biegów unieważnia gwarancję?
Zadałem to samo pytanie wczoraj (12 października 2022 r.) w lokalnym salonie Hondy (Bobby Rahal Honda) w dziale serwisowym.

Zapytałem tam również o możliwość przesłania moich wymian płynów do ich baz danych w celu prowadzenia dokumentacji i po prostu powiedzieli... „Nie, nie możemy aktualizować usług wykonywanych poza naszym salonem”.

Ten sam kierownik serwisu BARDZO polecił zachowanie wszystkich paragonów i szczegółowej dokumentacji wszystkich usług dla pojazdu, co zwykle i tak robię.

Ale odpowiadając na twoje główne pytanie, nie, nie unieważni to twojej gwarancji.

Można to zrobić samodzielnie i nadal być objętym ubezpieczeniem w przypadku problemów związanych z gwarancją, ale musisz być w stanie pokazać dowód wykonanych usług, w przeciwnym razie „to zależy od ciebie”.

Mam nadzieję, że to pomogło odpowiedzieć na twoje pytanie.
 
Zdecydowałem się zaktualizować informacje na temat serwisu mojej skrzyni biegów po 30 000 milach.

Oryginalny płyn do skrzyni biegów (olej) Honda ma przezroczysty wygląd z lekką nutą zieleni.

Olej, który spuściłem ze skrzyni biegów, był absolutnie brudny!

Był bardzo ciemny, prawie czarny.

Po dodaniu dokładnie 3,5 kwarty zaczął wyciekać z otworu wlewowego z boku skrzyni biegów.

Dziś rano zabrałem pojazd na krótką, 5-milową przejażdżkę, aby rozgrzać płyn do skrzyni biegów i przeprowadziłem kolejną wymianę oleju w skrzyni biegów.

Nie był tak czarny jak poprzednia wymiana, ale WYRAŹNIE widać, że był znacznie ciemniejszy.

Cieszę się, że zdecydowałem się zrobić to 3 razy, ponieważ ma pojemność 7 kwart, jak stwierdził @Janizary powyżej.

Jeszcze raz po tym i będę całkowicie zadowolony z wykonania tego serwisu skrzyni biegów po 30 000 milach.

Kenny Wise
 
Po przejechaniu kolejnych 5 mil poczułem potrzebę pozbycia się tego serwisu i dokonałem ostatniej (3.) wymiany płynu w skrzyni biegów.

Nie był to krystalicznie czysty płyn, ale nie był też czarny jak za pierwszym lub drugim razem, tylko lekko zabarwiony.

Dodałem 3,5 kwarty do skrzyni biegów i zakończyłem serwis na 30 000 mil.

Ponieważ to samochód mojej żony, jest szczęśliwa....
 
Po przejechaniu kolejnych 5 mil poczułem potrzebę pozbycia się tej usługi i dokonałem ostatniej (3.) wymiany płynu w skrzyni biegów.
Moja żona kiedyś potrafiła rozpoznać, kiedy robiłem 3/3/3 w moim starym Ridgeline. Robiłem każdą wymianę w 3 kolejne weekendy i byłem zrzędliwy, heh. Myślę, że sąsiedzi zawsze zastanawiali się, co się ze mną dzieje, gdy jeździłem po okolicy do tyłu ;)
 
Haaaa tak, założę się, moja była po prostu szczęśliwa, że mogła odwiedzić kilka jesiennych festiwali, cieszę się, że nie wdarłem się w jej czas na zakupy!
 
Nie jestem przeciwny pracy DIY, ale... będąc teraz bardzo zajętym pracą/życiem, zadzwoniłem, żeby zobaczyć, ile to będzie kosztować u dealera. Zaproponowali mi około 450 dolarów za wymianę płynu w skrzyni biegów? Wydaje mi się to absurdalnie drogie. To stawia mój serwis B136 w przedziale 600-700 dolarów. Myśli? Opinie?
 
Informacje dotyczące serwisu/wymiany płynu w automatycznej skrzyni biegów. Serwis ten powinien być wykonywany w połączeniu z wymianą płynu w skrzyni rozdzielczej.

Podsumowanie: Instrukcje fabryczne są dołączone poniżej, ale zawiłe, jak mówili inni. Po doświadczeniu procedur fabrycznych, "rozlanie i napełnienie" jest prawdopodobnie wystarczające po dodaniu zalecanych 3,5 kwarty ATF. Sprawdź poziom płynu po jeździe, jeśli chcesz weryfikacji, uruchamiając biegi i rozgrzewając skrzynię biegów do sugerowanego zakresu temperatur (od 99F do 113F). Dodam osobną odpowiedź w odniesieniu do mojej pierwszej wymiany ATF.

Wymagane materiały:
  • 4 kwarty - Honda ATF-Type 3.1... 3,5 kwarty wymagane do wymiany płynu (DOBRZE WSTRZĄSNĄĆ przed użyciem)
  • 3 sztuki - Honda P/N 06237-5J4-010... Korek śruby ATF do spustu, kontroli poziomu, napełniania (zobacz ten post)
Narzędzia:
  • 8mm klucz sześciokątny (Allen)... UPEWNIJ SIĘ, ŻE KLUCZ SZEŚCIOKĄTNY JEST CAŁKOWICIE OSADZONY W GŁOWICY ŚRUBY
  • 3/8" klucz udarowy lub grzechotka
  • 3/8" klucz dynamometryczny (35 N-m dla wtyczki/śruby skrzyni biegów)
  • Przedłużki gniazda 3/8" (minimalna długość z kluczem sześciokątnym 8 mm - 10" do kontroli poziomu, 13" do napełniania)
  • podnośnik podłogowy i stojaki (w razie potrzeby)
  • lejek (18" długości z końcówką o średnicy 1/2")
  • miska olejowa (pojemność 5 kwart)
  • pistolet na podczerwień lub inna metoda monitorowania temperatury płynu w skrzyni biegów (w razie potrzeby)
  • View attachment 14601 View attachment 14602
Lokalizacje korków śrubowych, prześwit i sekwencja:
  1. Korek wlewu: Poluzuj go jako pierwszy. Znajduje się po stronie górnej z kluczem sześciokątnym 8 mm. Zdejmij plastikową osłonę silnika, aby ułatwić dostęp. Minimum 13" (klucz sześciokątny 8 mm i przedłużki) zapewni prześwit nad górną częścią silnika.
    View attachment 14603
  2. Korek kontroli poziomu: Poluzuj go jako drugi. Znajduje się po stronie kierowcy (lewa strona) z kluczem sześciokątnym 8 mm. Zdejmij koło, aby ułatwić dostęp. Około 10" (klucz sześciokątny 8 mm i przedłużki) zapewni dobry dostęp.
    View attachment 14604 View attachment 14605
  3. Korek spustowy: Poluzuj go jako ostatni. Znajduje się na dole z kluczem sześciokątnym 8 mm. Nie myl tego z korkami skrzyni rozdzielczej, które znajdują się po lewej stronie skrzyni biegów, ale wymagają grzechotki 3/8" lub klucza udarowego.
    View attachment 14606
Uwagi dotyczące procedury fabrycznej:
  • Jeśli chcesz postępować zgodnie z pełnymi instrukcjami fabrycznymi, oto podsumowanie Jak zainicjować tryb konserwacji VSA?
  • Musiałem użyć otworu "wlewu" do ponownego napełniania i to przyspieszyło zadanie. Pierwotnie planowałem ponowne napełnianie przez otwór "kontroli poziomu", ale moja pompka do butelki ma 1" (butelka z olejem silnikowym), a butelki ATF mają 1,5".
  • Kontrola poziomu płynu nie musi być dokładna. Nieco za wysoki jest lepszy niż za niski. Użyłem nieco ponad 3,5 kwarty, a poziom był nieco powyżej dna otworu kontroli poziomu. Więcej informacji w tym poście.
  • Mój pojazd ma chłodnicę ATF, ale nie ma to wpływu na zalecaną pojemność napełniania.
  • Po zainicjowaniu trybu konserwacji VSA, uruchamianie skrzyni biegów na zestawie podnośników podłogowych lub podnośniku może być niepokojące... koła obracają się w powietrzu, hałasy z ABS i hamulców, ostrzeżenie "HAMULEC" z powodu przeszkód w garażu. Alternatywą jest jazda pojazdem po ulicach po ponownym napełnieniu, a następnie sprawdzenie poziomu płynu zgodnie z instrukcjami.
  • Pamiętaj, aby dokręcić wszystkie korki śrubowe do 35 N-m.
Moja zmodyfikowana i uproszczona procedura dla następnej wymiany ATF:
  1. Rozgrzej pojazd (opcjonalnie)
  2. Zdejmij przednie lewe koło za pomocą podnośnika podłogowego i stojaków
  3. Poluzuj "korek wlewu"
  4. Oczyść obszar i poluzuj "korek kontroli poziomu"
  5. Poluzuj "korek spustowy"
  6. Wyjmij "korek spustowy" i spuść płyn ATF do miski olejowej
  7. Załóż nowy "korek spustowy" i dokręć do 35 N-m
  8. Jeśli później wykonujesz końcową kontrolę poziomu, użyj ponownie starego "korka kontroli poziomu" i dokręć do 35 N-m ... W PRZECIWNYM RAZIE ... załóż nowy "korek kontroli poziomu" i dokręć do 35 N-m
  9. Wyjmij "korek wlewu", włóż lejek i napełnij 3,5 kwarty ATF
  10. Jeśli później wykonujesz końcową kontrolę poziomu, użyj ponownie starego "korka wlewu" i dokręć do 35 N-m ... W PRZECIWNYM RAZIE ... załóż nowy "korek wlewu" i dokręć do 35 N-m
  11. Załóż ponownie przednie lewe koło i dokręć kołki do 94 ft-lb / 127 N-m
  12. Jedź pojazdem, aby uruchomić biegi i doprowadzić ATF do temperatury
  13. Jeśli wykonujesz końcową kontrolę poziomu lub regulację, wymień "korek kontroli poziomu" i "korek wlewu" na nowy korek i dokręć do 35 N-m
  14. Zresetuj moduł sterowania skrzynią biegów, aby ponownie się nauczyć (opcjonalnie)
Proszę dać mi znać, jeśli potrzebujesz wyjaśnień lub poprawek. Dzięki.
Witaj:
Doceniam informacje, które zamieszczasz dotyczące Passport. Mam 2021 Passport EXL (pierwszy Passport, który posiadam - wcześniej miałem 2018 CRV) i nie znajduję zbyt wielu informacji DIY online dotyczących wymiany płynów i tak dalej. Do tej pory twoje wydają się być najbardziej szczegółowe i precyzyjne. Sam wykonałem wiele czynności konserwacyjnych w CRV, a Passport zbliża się do niektórych czynności serwisowych. Przeczytałem sprzeczne informacje na temat Passport, jeśli chodzi o wymianę płynu w skrzyni biegów, takie jak proces, rodzaj płynu do użycia, zalecenia dotyczące momentu obrotowego, resetowanie systemów i tak dalej. Czy znasz jakieś definitywne i legalne źródło informacji dla 2021 Passport EXL? Dziękuję.
 
Discussion starter · #57 ·
@Hunter , Passport 2021 ma tę samą skrzynię biegów ZF9. Procedura powinna być taka sama. W przypadku modelu AWD również skrzynia rozdzielcza powinna być taka sama. Możesz zapłacić i zasubskrybować informacje serwisowe fabryki tutaj... Service Express (honda.com)
 
Informacje dotyczące serwisu/wymiany płynu w automatycznej skrzyni biegów. Serwis ten powinien być wykonywany w połączeniu z wymianą płynu w skrzyni rozdzielczej.

Podsumowanie: Instrukcje fabryczne są załączone poniżej, ale zawiłe, jak mówili inni. Po doświadczeniu procedur fabrycznych, "rozlanie i napełnienie" jest prawdopodobnie wystarczające po dodaniu zalecanych 3,5 kwarty płynu ATF. Sprawdź poziom płynu po jeździe, jeśli chcesz weryfikacji, uruchamiając biegi i rozgrzewając skrzynię biegów do sugerowanego zakresu temperatur (99F do 113F). Dodam osobną odpowiedź w odniesieniu do mojej pierwszej wymiany ATF.

Wymagane materiały:
  • 4 kwarty - Honda ATF-Type 3.1... 3,5 kwarty wymagane do wymiany płynu (DOBRZE WSTRZĄSNĄĆ przed użyciem)
  • 3 sztuki - Honda P/N 06237-5J4-010... Korek śruby ATF do spustu, kontroli poziomu, napełniania (patrz ten post)
Narzędzia:
  • Klucz imbusowy 8 mm (Allen)... UPEWNIJ SIĘ, ŻE KLUCZ IMBUSOWY JEST CAŁKOWICIE OSADZONY W GŁOWICY ŚRUBY
  • Grzechotka lub klucz dynamometryczny 3/8"
  • Klucz dynamometryczny 3/8" (35 N-m dla wtyczki/śruby skrzyni biegów)
  • Przedłużki gniazda 3/8" (minimalna długość z kluczem imbusowym 8 mm - 10" do kontroli poziomu, 13" do napełniania)
  • podnośnik podłogowy i stojaki podnośnikowe (w razie potrzeby)
  • lejek (18" długości z końcówką o średnicy 1/2")
  • miska olejowa (pojemność 5 kwart)
  • pistolet na podczerwień lub inna metoda monitorowania temperatury płynu w skrzyni biegów (w razie potrzeby)
  • View attachment 14601 View attachment 14602
Lokalizacje korków śrubowych, luz i sekwencja:
  1. Korek wlewowy: Poluzuj go jako pierwszy. Znajduje się po stronie górnej z kluczem imbusowym 8 mm. Zdejmij plastikową osłonę silnika, aby ułatwić dostęp. Minimum 13" (klucz imbusowy 8 mm i przedłużki) przejdzie ponad górną częścią silnika.
    View attachment 14603
  2. Korek kontroli poziomu: Poluzuj go jako drugi. Znajduje się po stronie kierowcy (lewa strona) z kluczem imbusowym 8 mm. Zdejmij koło, aby ułatwić dostęp. Około 10" (klucz imbusowy 8 mm i przedłużki) zapewni dobry dostęp.
    View attachment 14604 View attachment 14605
  3. Korek spustowy: Poluzuj go jako ostatni. Znajduje się na dole z kluczem imbusowym 8 mm. Nie myl tego z korkami skrzyni rozdzielczej, które znajdują się po lewej stronie skrzyni biegów, ale wymagają grzechotki 3/8" lub klucza dynamometrycznego.
    View attachment 14606
Uwagi dotyczące procedury fabrycznej:
  • Jeśli chcesz postępować zgodnie z pełnymi instrukcjami fabrycznymi, oto podsumowanie Jak zainicjować tryb konserwacji VSA?
  • Musiałem użyć otworu "wlewowego" do napełniania i to przyspieszyło zadanie. Pierwotnie planowałem napełnianie przez otwór "kontroli poziomu", ale moja pompka do butelki ma 1" (butelka oleju silnikowego) a butelki ATF mają 1,5".
  • Kontrola poziomu płynu nie musi być dokładna. Bycie nieco wysokim jest lepsze niż zbyt niskie. Użyłem nieco ponad 3,5 kwarty, a poziom był nieco powyżej dna otworu kontroli poziomu. Więcej informacji w tym poście.
  • Mój pojazd ma chłodnicę ATF, ale nie ma to wpływu na zalecaną pojemność napełniania.
  • Po zainicjowaniu trybu konserwacji VSA, uruchamianie skrzyni biegów na zestawie podnośników podłogowych lub podnośniku może być niepokojące... koła obracają się w powietrzu, hałasy z ABS i hamulców, ostrzeżenie "HAMULEC" z powodu przeszkód w garażu. Alternatywą jest jazda pojazdem po ulicach po napełnieniu, a następnie sprawdzenie poziomu płynu zgodnie z instrukcjami.
  • Pamiętaj, aby dokręcić wszystkie korki śrubowe do 35 N-m.
Moja zmodyfikowana i uproszczona procedura dla następnej wymiany ATF:
  1. Rozgrzej pojazd (opcjonalnie)
  2. Zdejmij przednie lewe koło za pomocą podnośnika podłogowego i stojaków podnośnikowych
  3. Poluzuj "korek wlewowy"
  4. Wyczyść obszar i poluzuj "korek kontroli poziomu"
  5. Poluzuj "korek spustowy"
  6. Wyjmij "korek spustowy" i spuść płyn ATF do miski olejowej
  7. Załóż nowy "korek spustowy" i dokręć do 35 N-m
  8. Jeśli później wykonujesz ostateczną kontrolę poziomu, użyj ponownie starego "korka kontroli poziomu" i dokręć do 35 N-m ... W PRZECIWNYM RAZIE ... załóż nowy "korek kontroli poziomu" i dokręć do 35 N-m
  9. Wyjmij "korek wlewowy", włóż lejek i napełnij 3,5 kwarty ATF
  10. Jeśli później wykonujesz ostateczną kontrolę poziomu, użyj ponownie starego "korka wlewowego" i dokręć do 35 N-m ... W PRZECIWNYM RAZIE ... załóż nowy "korek wlewowy" i dokręć do 35 N-m
  11. Załóż ponownie przednie lewe koło i dokręć nakrętki do 94 ft-lb / 127 N-m
  12. Jedź pojazdem, aby uruchomić biegi i doprowadzić ATF do temperatury
  13. Jeśli wykonujesz ostateczną kontrolę poziomu lub regulację, wymień "korek kontroli poziomu" i "korek wlewowy" na nowy korek i dokręć do 35 N-m
  14. Zresetuj moduł sterowania skrzynią biegów, aby ponownie się nauczyć (opcjonalnie)
Proszę dać mi znać, jeśli potrzebujesz wyjaśnień lub wymaganych poprawek. Dzięki.
Dziękuję za szczegółowe instrukcje.
 
Zmieniłem olej w skrzyni biegów, stosując proste spuszczenie i napełnienie.

Następnie ciągnąłem przyczepę 4x8 przez dziewięć godzin, przez góry. Żadnych problemów.

Wypuściłem olej z przekładni.
Dodałem 3,5 kwarty + 100 ml oleju.
Dokręciłem korki momentem 32 ft/lbs.

Obejrzałem kilka filmów z Jeepów, gdzie użycie na stromym wzniesieniu (skrzynia biegów Zf9) wymagało 100 ml więcej oleju.

Przejechałem 9000 mil od czasu spuszczenia i napełnienia grawitacyjnego, bez żadnych problemów.
 
Nie ma żadnego powodu, aby postępować zgodnie z „procedurą książkową” podczas prostego spuszczania i napełniania ATF. We wszystkich tych nowoczesnych pojazdach bez bagnetu wystarczy zważyć płyn, który wychodzi, i uzupełnić go tą samą wagą płynu wchodzącego. To usuwa zmienną objętości z rozszerzania/kurczenia się płynu.

Jeśli dodajesz chłodnicę ATF lub opuszczasz miskę olejową, aby wymienić filtr, postępuj dokładnie zgodnie z instrukcją serwisową. Najważniejsze jest przejście w tryb konserwacji VSA, użycie przycisku zmiany biegów w trybie sportowym, nie zmienianie biegów powyżej 4. biegu i utrzymywanie temperatury skrzyni biegów w zakresie od 99 do 113.

Narzędzie HDS i subskrypcja oprogramowania Hondy mogą być drogie, dlatego polecam coś takiego jak XTool D8 lub inne urządzenie z bezpłatnymi aktualizacjami oprogramowania i subskrypcjami.
 
  • Like
Reactions: Birdlegs and Blurrg
Save
41 - 60 of 90 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.