Honda Passport Forum banner

Bridgestone Dueler A/T Ascent Real Life "Review"

2 reading
6.5K views 6 replies 4 participants last post by  sean.belliveau  
#1 ·
Ik zeg "Review" tussen aanhalingstekens omdat dit geen professionele review is. Maar ik heb net een set hiervan op mijn (voor mij nieuwe) 23' Passport Trailsport gezet en er 1.000 van San Diego naar de CA Eastern Sierra mee gereden in regen, sneeuw, ijs, offroad, etc. Voor enigszins hybride A/T's zijn deze best wel geweldig. Ik haalde gemiddeld ongeveer 25 mpg voor de reis, inclusief verschillende offroad-sessies, meerdere beklimmingen op grote hoogte, lange stukken van 80 mph plus en intensief gebruik van sneeuw- en modderstanden in de Sierra gedurende een week op 8000 voet plus. Dus geen MPG-straf, dat is zeker. Ze zijn doodstil, behalve bij lage snelheden... het profiel laat zien dat het meer A/T is dan op de weg, wat te verwachten is. De handling is best wel goed voor een A/T-band. Zeker beter dan de fabrieksmatige Firestone Destination-troep die ze vervingen. Ik reed ermee op een paar canyonwegen en kon er redelijk goed mee rijden voor een Soccer Taxi van 4400 lbs. Ze zijn uitstekend in de regen... geen aquaplaning en in principe rijdt de auto alsof hij op droge wegen rijdt. Ze zijn letterlijk onfeilbaar in de sneeuw. Ik heb in de loop der jaren Duratracs, TA/KO2's, Wildpeak AT4's en Geolanders gehad op een aantal 4x4's en SUV's (Jeeps, een andere Passport, Suburbans, mijn huidige GMC Sierra, etc.) en deze zijn ZONDER MEER de beste in de sneeuw en het ijs. Ik had het ding in 5"-8"+ sneeuw en volledig bevroren wegen gedurende een groot deel van de afgelopen dagen en geen problemen. Een deel daarvan is de AWD en TCS van de auto, maar de banden maken een enorm verschil. Het zijn nog steeds geen speciale sneeuwbanden, maar ze zijn hun 3 Peak-classificatie zeker waard. Offroad, in diepe modder en op rotsen, werken ze goed, maar ik denk dat de Falkens iets beter zijn (omdat ze agressiever zijn). Toch heb ik voor licht weggerichte AT's geen klachten. Ik ben zeker niet vast komen te zitten en ze hebben me overal gebracht waar ik heen wilde. Twee enthousiaste duimen omhoog. Er zijn 2 nadelen aan deze banden: Ze zijn niet goedkoop. Verre van. Helemaal niet. Maar je lijkt wel te krijgen waar je voor betaalt. Ook hebben ze een iets ruwer rijgedrag dan de standaard Firestones... ongeveer gelijk aan de Wildpeaks en slechter dan de BFG's.
Image
Image
Image

#5 ·
Dus, update na 3000 mijl (dwars door het land rijden). Qua rijden zijn ze nog steeds geweldig offroad en bij alle weersomstandigheden en het brandstofverbruik en de handling zijn goed. MAAR...... hier is een groot, groot probleem met deze en dat is lawaai. Hoewel ze prima zijn op beton, zijn ze op elk asfalt oppervlak waanzinnig luidruchtig voor een hybride A/T bedoeld voor luxe voertuigen. De 35" Wildpeak AT/4's die ik op mijn Sierra heb, zijn ongeveer 10% zo luidruchtig als deze dingen. Ik had gezien dat ze "iets luider" waren dan vergelijkbare Crossover banden, maar deze zijn gewoonweg luidruchtig. Ik kan ze niet langer aanbevelen en ik weet niet zeker of ze op de auto blijven zitten. Ze klinken als terreinbanden uit de jaren 80 op elk niet-betonnen oppervlak.