Honda Passport Forum banner
61 - 80 of 91 Posts
Eeuwige betalingen.
Kocht Type R voor de adviesprijs, verkocht hem voor meer dan ik ervoor betaalde na 50.000 mijl. Kocht Passport met korting. Verkocht hem voor wat ik ervoor betaalde minus ongeveer $3.000. Kocht 4Runner voor een korting van $6.000 TRD Off Road Premium. Hij is afbetaald. Gebruikte het verschil van de oorspronkelijke transactie voor wat bitcoin. Eeuwige winsten.

Ik denk dat paspoorten binnenkort toegevoegd zouden moeten worden… mijn 2021 PP had hetzelfde lage toerental-klopgeluid op een warme motor. De Acura-dealer waar ik hem kocht, stuurde me twee keer weg en zei dat het “normaal geluid van de hogedrukbrandstoftank” was of dat ze het niet konden reproduceren. Ik was het er niet mee eens. Mijn Hyundai had voortijdige motorklop, ik ken motorklop. Ik bracht hem naar een andere Honda-dealer verderop in de straat en zij diagnosticeerden een klopgeluid van de krukaslagers. Ze zeiden dat er een bulletin over was voor paspoorten.

Paspoorten zouden binnenkort moeten worden toegevoegd, denk ik…
Het lijkt er nu meer op, maar Honda staat erom bekend dat ze traag zijn met problemen als deze. Als een groot deel van de eigenaren een bepaald probleem niet meldt, wordt degenen die het melden meestal verteld dat ze zich dingen inbeelden... dan BOEM! Terugroepactie aangekondigd voor iedereen. Als je een aantal van de belangrijkste problemen volgt die vanaf 2019 op dit forum zijn gemeld, zie je de evolutie van sommige terugroepacties van "Dealer zegt dat we het niet kunnen repliceren" naar "We hebben een terugroepbrief ontvangen". Helaas kan die evolutie enkele jaren duren.

Het lijkt er nu meer op, maar Honda staat erom bekend dat ze op de rem trappen bij problemen als deze. Als een groot deel van de eigenaren een bepaald probleem niet meldt, wordt degenen die het wel melden meestal verteld dat ze zich dingen inbeelden....dan BOEM! Terugroepactie aangekondigd voor iedereen. Als je een aantal van de belangrijkste problemen volgt die vanaf 2019 op dit forum zijn gemeld, zie je de evolutie van een aantal terugroepacties van "Dealer zegt dat we het niet kunnen repliceren" tot "We hebben een terugroepbrief gekregen". Helaas kan die evolutie wel een paar jaar duren.
Er zijn veel dollars gemoeid met terugroepacties, dus er is veel stimulans om "uit te stellen, te ontkennen en te hopen dat je doodgaat". In plaats van op te staan en het goed te maken. Elke dag dat ze dat geld niet uitgeven, is weer een dag rente die ze erop verdienen. Het is niet beperkt tot Honda of zelfs de auto-industrie.

Paspoort uit 2019. Het infotainmentprobleem gemeld. De servicemanager zei dat de batterij moest worden losgekoppeld om te resetten. Later sloeg het scherm met de bedieningsmeters op hol. De acties op het scherm werden vastgelegd op video. Ze waren perplex toen ze dit zagen, zoals ze zeiden. Honda was op de hoogte, maar het leek erop dat dealers niet op de hoogte waren. Honda definieerde de oplossing binnen 3 maanden, met name ons probleem. Triest dat fabrikanten zwijgen totdat het te groot wordt om te verbergen. Nog triester is het als een fabrikant een defect een "kenmerk" van het voertuig noemt. Dat heb ik gehad met Toyota.

2020 PP EXL. Ik ben een van die gelukkigen met het lichte geklop. De dealer "hoort" het niet. Dit wordt de laatste Honda die ik koop, want ik heb geen geluk gehad met de Honda Myth of Longevity. De motor van de 2008 Civic ontplofte bij 96.000 mijl, 4.000 onder de door Honda verstrekte Extended Engine Warranty en kostte me niets. Ik ruilde hem in voor een 2018 CRV. Een jaar later krijg ik weer een verlengde motorgarantie van Honda. Onmiddellijk ingeruild voor de PP. Nu dit. Ik wou bijna dat de motor zou ontploffen en dat ik hem naar de recyclingwerf zou laten slepen en opnieuw zou beginnen, bijna alles behalve Honda. Als dat zou gebeuren, zou ik de keiharde stoelen kwijt kunnen raken. ABH.
Maak een goede video van het geluid. Dien een klacht in bij Honda en stuur deze naar hen. Vraag een andere mening van een Honda-reparatiewerkplaats. Ik ben twee keer weggestuurd met de mededeling dat het normaal was of niet kon worden gereproduceerd. Uiteindelijk correct gediagnosticeerd en het is een krukaslagerslag. Laat het niet gaan.

2019 passport. Reported the infotainment issue. Service Mgr. said to disconnect battery for reset. Later the operation gauges screen went crazy. Videoed the screen actions. They were perplexed when they saw this as they said. Honda was aware yet it seems dealers were unaware. Honda did define the fix within 3 months our problem in particular. Sad that manufacturers are silent until it gets too big to hide. Even sadder is when a manufacturers deens defect a "characteristic" of the vehicle. I had that one with Toyota.
Ja, mijn vriend had dat zijn gloednieuwe '23 Odyssey Touring infotainmentsysteem gek werd op een reis, kort nadat ze het kochten. Zei dat het oplichtte als een kerstboom. Voertuig viel helemaal uit toen ze van de snelweg af gingen, rolde tot stilstand.

Dit is in geen geval een excuus... Maar iets zegt me dat dit gebeurt door alle functies tegelijk te gebruiken, waardoor het systeem overbelast raakt. Rijstrookassistentie, botsingsvermijding, cruise control, Apple play, USB-poorten achteraan die allemaal worden gebruikt met Gameboys, tablets, enz.

Dit mag zeker niet gebeuren, want ze testen het zo. Als techneut weet ik dat er iets mis is. Firmware? Processor? Systeemkaarten? Je kunt je voorstellen dat ze technici hebben die meer dan gekwalificeerd zijn om iets te ontwerpen zodat dit niet gebeurt.

Dit geldt voor alle autofabrikanten. Het is 2025. Doe mee met het programma, mensen.

Is dit motorklop-probleem opgelost met het huidige modeljaar?
Ik heb een 2018 CRV met de 1.5T-motor die het bekende olieverdunningsprobleem heeft (de "olie" stijgt op de peilstok tussen de beurten) en nu ondervindt dat motormodel koppakkingproblemen rond de 100.000 mijl. Ik overweeg om te ruilen voor een Passport of Pilot omdat ik dacht dat die V6'en solide waren (we hebben nog steeds een 2014 Ody met 130.000 en oplopend). Maar dit probleem doet me twijfelen.

Is dit motorklopprobleem opgelost met het huidige modeljaar?
Ik heb een 2018 CRV met de 1.5T-motor die het bekende olieverdunningsprobleem heeft (de "olie" stijgt tussen de beurten door op de peilstok) en nu ondervindt dat motormodel koppakkingproblemen rond de 100.000 mijl. Ik overweeg om te ruilen voor een Passport of Pilot omdat ik dacht dat die V6'en solide waren (we hebben nog steeds een 2014 Ody met 130.000 en oplopend). Maar dit probleem doet me twijfelen.
De nieuwe generatie Pilot en Passport heeft een iets andere V6-motor die geen last heeft van dit probleem.

Hier is mijn ervaring met een 2025-paspoort. Ik heb er vorige maand een proefrit mee gemaakt en merkte een kloppend geluid op bij lage toeren tijdens het rijden. Ik kon het de volgende dag bij een koude start dupliceren bij ongeveer 1400 tpm in de parkeerstand. Toen de motor warm was, verdween het geluid. Ik besloot het voertuig niet te kopen. In plaats daarvan wachtte ik tot er een andere bij de dealer arriveerde. Deze had geen hoorbaar geluid. Ik raad u aan het voertuig zorgvuldig te testen en naar motorgeluiden te luisteren voordat u het koopt.

Hier is mijn ervaring met een 2025-paspoort. Ik heb er vorige maand een proefrit mee gemaakt en merkte een kloppend geluid bij lage toeren tijdens het rijden. Ik kon het de volgende dag bij een koude start dupliceren bij ongeveer 1400 tpm in de parkeerstand. Toen de motor warm was, verdween het geluid. Ik besloot het voertuig niet te kopen. In plaats daarvan wachtte ik tot er een andere bij de dealer arriveerde. Deze had geen hoorbaar geluid. Ik raad u aan het voertuig zorgvuldig te testen en naar motorgeluiden te luisteren voordat u het koopt.
Maar uw ervaring doet me afvragen of ze het probleem echt hebben aangepakt of dat ze er gewoon op hopen dat het niet vaak genoeg gebeurt om hen financieel te beïnvloeden. Na mijn ervaring met hun 1.5T in mijn 2018 CRV worstel ik (maar wil nog steeds) merkentrouw te blijven.

Ik heb een 2022 Honda Odyssey... de bus net afgeleverd bij de dealer met ernstige drijfstangklop die uit het niets kwam en een dashboard-discofeestje. 68.000 mijl met regelmatige vloeistofwissels en de dealer deed alsof ze het nog nooit hadden gezien. Ik maak me op dit moment ernstig zorgen. Wat is er aan de hand?

Ik heb een 2022 Honda Odyssey... de bus is net afgeleverd bij de dealer met ernstige rod knock die uit het niets kwam en een dashboard disco party. 68.000 mijl met regelmatige vloeistofwissels en de dealer deed alsof ze het nog nooit hadden gezien. Ik maak me op dit moment serieus zorgen. Wat is er aan de hand?
Het lijkt erop dat je verkeerd bent gegaan. Dit is het Passport-forum.

Het lijkt erop dat je verkeerd bent gegaan. Dit is het Passport-forum.

Soms raken mensen een beetje afgeleid... natuurlijk ik niet...😄 Maar de Passport, Pilot en Odyssey delen vrijwel alles behalve de carrosserievormen, tenminste vanuit mijn perspectief, zoals elektronica, aandrijflijn, enz. met misschien een paar kleine verschillen. Ik denk dat wanneer mensen bijvoorbeeld een Ridgeline vergelijken met een F-serie Ford, dat een behoorlijk grote deur opent waar je heel moeilijk niet doorheen kunt gaan!😉😆

De saga gaat verder. Dit is een goede opfrisser. Naar mijn mening weet Honda meer. Kom op, dit gaat ongeveer 5 jaar terug. Nu blijkt dat er storingen zijn geweest buiten de oorspronkelijke terugroepactie. Men denkt dat er een andere oorzaak is voor deze motorproblemen, vandaar het nieuwe onderzoek.

Heeft iemand een technische reden waarom deze onderzoeken geen modeljaren van de 3e generatie Passport vermelden, gezien de identieke betrokken motoren?

Heeft iemand een technische reden waarom deze onderzoeken geen modeljaren van de 3e generatie Passport vermelden, gezien de identieke motoren die erbij betrokken zijn?
Mogelijk omdat ze weliswaar tot dezelfde J-familie van Honda-motoren behoren, maar niet exact identiek zijn.

Mogelijk omdat ze weliswaar tot dezelfde J-motorenfamilie van Honda behoren, maar niet exact identiek zijn.
Het onderzoek noemt de 2016-2020 Pilot, 2017-2019 Ridgeline en 2018-2020 Odyssey als getroffen door de motorproblemen, maar geen 3e generatie Passport.

Maar toch...

Het onderdeelnummer voor het cilinderblok van de Passport 2019-2024 is 11000-5G0-A11 - Hetzelfde onderdeelnummer voor de Pilot 2016-2022, 2017-2024 Ridgeline, 2018-2020 Odyssey.

Het onderdeelnummer voor de cilinderkop van de Passport 2019-2024 is 12100-R9P-305 - Hetzelfde onderdeelnummer voor de Pilot 2016-2022, 2017-2024 Ridgeline, 2018-2024 Odyssey.

Specifieke componenten kunnen op verschillende tijdstippen worden vervaardigd, maar ik weet dat als de onderdeelnummers identiek zijn, de onderdelen ook identiek zijn.

61 - 80 of 91 Posts